Prachuad Khiri Khan (PKK)

20 januari 2012 - Prachuap Khiri Khan, Thailand

Vanochtend vroeg eruit, gisteren stond het ontbijt klaar met watermeloenstukken en brood om te roosteren, boter en marmelade. Vandaag alleen brood en marmelade, toch maar even bij de receptie gevraagd of we fruit konden krijgen. En alle 4 de medewerkers schoten de keuken in... zeker een hele zware watermeloen?

Terwijl we vast van ons geroosterd sneetje en oploskoffie genoten, werden er 2 grote borden met gebakken eieren gebracht?! Dus dat hadden we gisteren ook moeten krijgen, terwijl ze ons gisteren ook hebben zien zitten" bijzonder weer! Ze spreken ook slecht engels, tja en wij nog slechter thais ;)

Maar we hebben ook een ritje naar het station kunnen regelen vanuit het hotel, dit bleek de eigenaar zelf te zijn die ook zn dochtertje naar school bracht, vlakbij station. Qua eigen initiatieven gebeurd hier niet veel, maar als je het vraagt, kan meestal alles (en meer)! Zo ook dus deze gratis rit naar station.

Nou we zijn blij om uit Bang Saphan te vertrekken, ondanks de naam, geen knaller! Wel zagen we gisteren, toen we verkeerd gereden werden, dat de andere kant er beter uitzag. Maar ook geen aanrader!

Op het station weer zelfde liedje, vertraging, maar ach wat wil je met een ticket voor nog geen 50 eurocent pp (wel 75 km!)?! Dit keer geen schoolklas en bank voor ons zelf. Na 50 minuten aankomst Prachuap Khiri Khan. En natuurlijk weer lopend naar hotel, want die ontbijteitjes moeten er weer af ;) onderweg nog even koffiepauze en kregen er ook een potje thee gratis bij.

Natuurlijk met een mooie omweg naar het hotel gelopen, maar alles wat we tot nu toe gezien hebben van PKK voelt goed en mensen zijn hier weer vriendelijk.

Ons hotelletje is ook prima, hele aardige mensen, simpele kamer, maar schoon en airco.

We hebben eerst lekker gegeten hier en toen op naar het strand, want we hadden nog niet genoeg gelopen.... Het weer was goed, zonnetje maar wolken in de verte. Het stadje voelt prettig aan, het heeft een (verwaarloosde) boulevard en een pier, voor het strandgebeuren moet je wel wat verder zijn, het strand langs de boulevard is niet geschikt om te liggen, waarschijnlijk vooral vloed. Richting noorden zie je een berg met tempels erop, de Chongkrachok mountain met 396 treden, activiteit voor morgen!

Het weer veranderde snel, we zagen de buien van beide kanten vanaf zee al komen, konden nog snel schuilen en zijn inmiddels na weer terug op onze kamer. Tijd om te relaxen :)

1. tanja:
    20 januari 2012
    Oké 396 treden heen en weer terug.. Wat zullen jullie beenspieren krijgen!! Hoop wel dat het de moeite waard is! Heerlijk om steeds jullie verhalen te lezen, foto's te bekijken, ga denk alleen in een gat vallen wanneer jullie weer terug in Nederland zijn...
  2. Mattie:
    20 januari 2012
    ik begrijp dat we gewoon moeten blijven? nou dan moet dat maar ;)