aangekomen @Bang Saphan

19 januari 2012 - Bang Saphan, Thailand

De treinreis was weer heel bijzonder; natuurlijk vertraging, een uur, maar dat was ook weer praktisch rekenen ;)

Het was erg vol, maar er bleken 3 wagons leeg te zijn, maar we mochten er niet zitten vd conducteur, uiteindelijk dan toch met een fransman die slecht te been was. We vonden het maar vreemd dat ze 3 wagons leeg hielden? Mistery werd na 2 haltes opgelost:

een hele school kwam erin! Dag rust en jawel ze moesten er dezelfde halte uit...

Eerst wilden ze natuurlijk graag engels oefenen, maar er kwam vooral gegiechel uit, engels mag nog wel wat aandacht krijgen ;)

We kwamen ook langs onze stop overmorgen, oei oei dat wordt weer party.... zie foto: Prachuap Khiri Khan of ook wel PKK!

Nou we kunnen niet wachten, maar eerst Bang Saphan.

Op kaartje vh hotel leek het niet ver vanaf station, dus lekker wandelen.

Route was niet geheel duidelijk, kwamen wat weggetjes tegen die niet op de kaart stonden.

Maar er stond een pickup met Australier, Thaise vrouw en kind en die wilde ons wel wegbrengen, hadden nog niet van het hotel gehoord, maar na straatnaam te hebben laten zien, wist ie het...
nou dat was een flink stuk rijden en natuurlijk verkeerd, hij had ons ook duidelijk meegenomen in de hoop dat we in de buurt zaten en gebruik zouden maken van hun massagesalon en brommer verhuur, nou na wat gemopper ging hij ons toch terug brengen en we zaten totaal aan de andere kant, uiteindelijk als we goed gelopen waren toch zo'n 5 km van station, dus..... Hotel ligt vlak aan zee, 1 weg ertussen, zag er goed uit. Man gevraagd of hij wat voor z'n moeite wilde en jawel hoor, brommer verhuur had ie er uit!

Nou ja, wij waren er. Kamer ziet er prima uit, eerst 1 met slecht wifi bereik dus (natuurlijk) geruild.

Gegeten bij het restaurant vh hotel aan de overkant aan zee. Ondanks dat het hotel vrij nieuw is, nu al beetje vergane glorie..

Maar mooi uitzicht, strand zag er beetje grijs uit, net eb geweest.. morgen maar bekijken.

Toeristen zijn ze hier niet gewend, behalve thaise, engels spreken ze bijna niet, maar eten was goed! kaart was toch wel gedeeltelijk engels gelukkig.

Vanmorgen wakker geworden omdat ik dacht dat Fried stond te douchen, maar het was de regen!

Inmiddels is het gestopt met regenen, maar ging flink te keer.

Straks ontbijt en dan gaan we met de leenfietsjes vh hotel naar het stadje en hopelijk daarna nog wat zon pakken...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Veronique:
    19 januari 2012
    Wat cool zeg, die leenfietsjes. is toch geweldig!!! Fietsen in Thailand!!!!
    nog een weekje!!!!! Beginnen jullie al ietsje zin te krijgen om terug te komen?? Als ik de verhalen, foto's lees/zie.....vast niet!! Veel plezier weer in Bang Saphan, morgen dus door naar volgend hotelletje?
    XXX vanuit grijs en regenachtig Deventer